Tanda-tanda korang tak pandai masak

Hai semua...

Sekarang dah tak macam dulu..zaman dah semakin maju semajunya. So, bermacam benda lah yang turut maju gak..Termasuklah nak masak kat dapur pun maju gak..ekekeke..dulu-dulu zaman mak-mak kite umur 8 tahun dah pandai masak..sekarang, umur 25 tahun (dah boleh jadi bini orang) tak jugak pandai masak..(aku pandai ckit je tau, tu pun masak untuk aku sendiri je..hahaha..)

Berikut tanda-tanda korang memang tak reti masak ;

1. Peti sejuk korang sarat dengan makanan sejuk beku yakni pek yang siap sedia dimasak, tinggal panaskan dalam oven aje.

2. Perkara paling utama dibuat untuk memasak ialah cari orang gaji.

3. Korang masak air dan tak tahu camne nak tahu air tu dah masak ke belum sebab rasanya masih sama aje.

4. Korang masih rujuk buku resepi walaupun menu yang sama pernah dimasak dah berulang-ulang kali dan korang disahkan tidak menghidap penyakit nyanyuk ke atau yang sewaktu dengannya.

5. Mak korang benar-benar memaksudkan yang korang tak pandai masak masa rombongan datang hendak memninang korang.

6. Nak potong bawang pun korang berpikir-pikir, nak potong bulat ke, tegak ke, melintang ke, kulit nak kena kupas ke. Aduuu...yaiii...!


8 comments:

  1. aduhyai !!! memang tak tahu masak lah klu mcm nie nyer gaya....hehehe

    ReplyDelete
  2. tak pe... belajar masak pelan2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee..tengah belajar jugak ni..hehee..walaupun ape yang dimasak tu x sedap mane...hehee..^_^

      Delete
  3. bab confuse time potong2 tu mmg kena di hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...takut nanti terpotong jari...hehehe

      Delete
  4. Ok.tak payah nak tgk petanda tp sendiri sedar mmg tak gheti masak :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..takpe, sekurang2 tau masak maggie mee pun kira reti gak tu...^_^

      Delete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013