20 sen dahulu kala


Hai readers..

Terasa nak-nak je update entry sejak kebelakangan ni..mungkin penyakit blogger kot..korang ade tak kena penyakit ni? hahaha..

Tadi mase aku walking sane sini, aku terkenang lah kenangan dulu-dulu kejap..zaman budak-budak aku dulu la ye.. (macam dah tua sangat sekarang ni...hihihi..) Mase tu aku bersekolah rendah, tapi aku tak ingat la aku darjah berape mase tu.. Dulu waktu sekolah, belanja pegi sekolah cume 20$ je..macam tak caye je kan..tapi, 20$ tu boley beli nasik lemak sebungkus tau. Nasik lemak 20$ mase tu boleh dikatakan macam nasik lemak rm1 sekarang..Mase tu memang murah la sangat barang-barang yang dijual.

sumber google

Sekarang ni 20$ macam kurang ckit bernilai kalo dibandingkan dengan dahulu kala. Nak beli nasik lemak pun tak dapat dah..Dulu, kalo mak bagi 20$ memang confem la gembira sakan dari pagi sampai petang..hihihi..

Kalo la doraemon betol-betol wujud memang aku pinjam dia nak balik zaman tu..kejap pun takpe la...^_^

8 comments:

  1. kalau nilai wang sekarang sama mcm dulu mesti besarkan nilai gaji saya sekarang ni mungkin boleh beli uma dah :D

    ReplyDelete
  2. Cik Que tau tak, masa zaman Hanna dulu kalau 20sen tu boleh dapat 4 gula-gula kan? sekarang ni 20sen dapat 3 je huhuhu..

    ReplyDelete
  3. @┐('⌣'┐) (┌'⌣')┌ btul tu..kalo nilai mata wang sekarang masih macam dulu..mgkin dah lama dah sye beli rumah keta sendiri...^_^

    ReplyDelete
  4. @Hanna tak lame lagi mmg 20$ sebijik gula-gula..hehehehe..=D

    ReplyDelete
  5. @BeLLa :) cuba la kalo sekarang masih macam dulu..mmg best je rase...^_^

    ReplyDelete
  6. Zaman dah berubah kan Cik Que....budak2 sekarang RM2 sehari... tu pun agaknya beli nasi lemak ngan air je!!! sama je ngan 20 sen dulu hu...hu...

    ReplyDelete
  7. @hainom OKje a'a..btul tu okje..beza sekarang dgn dulu, dulu murah sekarang mahal...^_^

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013