minyak kapak


Hai alls...

Semenjak hidung aku dilanda ke'sumbatan, jadi aku gune minyak sapu cap kapak la sebab nak sapu-sapu kat lubang hidung aku tu..Sekurang-kurangnya, ke'sumbatan itu dapat dikurangkan dengan serta merta..kalo dibandingkan dengan minyak sapu VICKS tu, aku lagi suke gune minyak sapu cap kapak..sebabnye? sebab aku suke minyak cap kapak la..hehe..

Dan sekarang minyak sapu cap kapak la sentiasa ngan aku..kemane aku pergi, di situ jugak dia ikut..hahaha..masa aku tengah sapu ckit-ckit minyak cap kapak tu kat hidung aku, aku terfikir sejenak..minyak sapu cap kapak ni asal usul dari mane..diperbuat dari ape...emm...apelagi dengan sepantas kilat aku surf la kat internet..memandangkan aku tengah online sekarang ni..dan sekarang aku nak share la sedikit sebanyak maklumat tentang minyak cap kapak ni ngan korang yang ade terbace entry aku ni ye..

Minyak cap kapak ni diperbuat daripada bunga, rumput, pokok-pokok dan daun-daun yang dicampurkan dengan eucalyptus, menthol, camphor dan lain-lain minyak pati. (aku ingatkan minyak cap kapak diperbuat daripada air rendaman kapak...hihihihi..)
 sumber google

Emm..bila sebut pasal minyak sapu ni, aku teringat sorang member aku cakap kalo sapu minyak cap kapak @ VICKS kat lubang hidung dengan automatiknya lubang hidung pun makin membesar..erkk..ntah dari mane pulak dia kutip fakta tu aku pun tak tahu..gile ape boley besarkan lubang hidung..tapi kan, kepade sape-sape yang lubang hidung kecik tu yang nak besarkan lubang hidung cube la sapu minyak cap kapak @ VICKS kat hidung tu...mane la tau kan berkesan ke tak...hahahahaha..jangan marah..gurau je...=D



4 comments:

  1. jangan letak kapak dah la kat hidung tu. heheh

    teringat kes minyak cap kapak ni. pada satu hari, selesema la kan. mase tu time baring2. pastu malas nak bangn, ambik minyak cap kapak tu. bukak penutup terus sapu kat hidung dengan botol2 trus. pastu tak sedar minyak cap kapak tu mengalir masuk dalam hidung. ingat minyak tu tak keluar. rupa2nya dah masuk hidung, terus kelam kabut g basuh. huhuhu

    ReplyDelete
  2. hohoho...smelah skrg nih tgh slesma.... exam dah nak dkt.. :(

    ReplyDelete
  3. @Azriff Aziz hahahaha...sampai mcm tu sekali...nasib hidung tak rosak...hahahaha...

    ReplyDelete
  4. @Yui Bieyna takpe, jgn lupa bwak minyak cap kapak nak redakan selesema tu..hihihi..

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013