Segmen Mialiana.com - Mari Berpantun

Hai readers....
Lame dah aku tak menjoinkan diri dalam segmen-segmen camni..Hari ni, timbul pulak rase nak join segmen macam segmen Kak Mia ni..lagipun segmen Kak Mia ni macam menarik je..^_^

Kalo korang nak menjoinkan diri tu, klik banner ni ye..

Pantun yang Kak Mia jual

Malam-malam pergi kedai nyonya
Kedai jauh naik kereta Waja
Andai Mia ingin bertanya
Apakah nama panggilan manja

Kepala pening berpinar-pinar
Penat sungguh berlatih yoga
Jangan malu jawablah benar
Adakah bujang atau berkeluarga

Langit cerah indah warnanya
Ambil gambar rasa teruja
Ingin juga tahu statusnya
Sedang belajar atau bekerja

Buat kopi pekat-pekat
Makan roti dengan tuna
Adakah jauh adakah dekat
Tinggalnya di negeri mana

Pantun yang aku beli

Pergi ke kedai sambil bertanya
Ada menjual si ikan pari
Tidak mengapa Kak Mia bertanya
Panggilan manja alia diberi

Berjalan-jalan sambil kepala berpinar
Penat bekerja sibok memanjang
Memang tak malu bagi jawapan benar
Alia @ Cik Que berstatus bujang


Beli pasu hendak tanamkan kaktus
Kaktus disusun di atas meja
Andai Kak Mia mo tau Alia @ Cik Que punya status,
Sekarang ni tak belajar tapi bekerja


Naik opis bertingkat-tingkat
Dalam masa yang sama tak sengaja buat lawak
Sememangnya jauh takde dekat-dekat
Tinggalnya jauh nun di sarawak.



Hahahaha...sori la Kak Mia eh, pantun yang dibalas tu macam pelik-pelik je..tapi takpe kan, yang pasti dah join segmen ni...^_^


4 comments:

  1. singgah baca pantun... ^_^
    pandai alia berpantun,, :)

    ReplyDelete
  2. @miz ruha hahaha...pantun tu 2 hari nak siapkan...bukan pandai lagi tu...hahahahaha..=D

    ReplyDelete
  3. comel la pantun dia.. hai cik que =)

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013