Isu kahwin


Hai alls..salam 1 Malaysia...

Sumber google

Kahwin Hantaran Murah
 - Ish ! Murahnya hantaran dia, ni mesti bakal menantu dia sengkek ni !

Kahwin Hantaran Mahal
- Ish ! Mahalnya? Nak jual anak ke apa?! Mesti bak menunjuk hantaran anak dia mahal.

Kahwin Umur Muda
- Ish ! Muda-muda dah kahwin, ni mesti ade buat bende tak baik ni. Ntah-ntah dah ada isi kot !

Kahwin Di Lewat Usia
- Ish ! Dah tua baru nak kahwin, tu la muda-muda tak nak kahwin. Orang dah beranak pinak dia baru nak kahwin. Kesian, tak laku kot !

Kahwin Majlis Kecil
- Ish ! Ni majlis kahwin ke apa? Kedekutnye, makanan pun ntah pape, bukan selalu, buat la besar sikit !

Kahwin Majlis Besar
- Ish ! Besarnya majlis. Kalah anak DATUK. Nak berlagak lah tu, macam la anak dia je nak kahwin kat dunia ni !


p/s : Bersangka baik lah.   

#copypaste FB 
 
 
 

12 comments:

  1. Yelah Cik Que, kalau nak ikut kata orang, sampai sudah tak ada yang betul he..he... bersederhana ajelah dalam segala hal.... janji kita mampu dan selesa!

    ReplyDelete
  2. stiap yg kite lakukan mmg ad ye yg berbunyi...yg pntg kita ikut kehendak Allah :)

    ReplyDelete
  3. @hainom OKje cik Que setuju sngt dgn pndt okje..kalo kita asyik pedulikan kate org, nanti kita sendiri pulak yg ssh...=)

    ReplyDelete
  4. @ayut btul3..ade2 je yg diorg nk kate kan..bt itu, bt ini mmg jadi buah mulut..=)

    ReplyDelete
  5. teringat masa kakzan kawin dulu, smple jer..make up pun tempek sendiri, maklumlah tak ada budget dan tak mahu menyusahkan oran tua.tapi kami hidup aman bahagia!

    ReplyDelete
  6. mulut orang kan...buat tu dikata..buat ini dikata...

    ReplyDelete
  7. @Norhaizan hakim takpe kak zan...janji bahagia...=)

    # Semoga Kak zan & Suami tercinta bahagia hingga akhir hayat..^___^

    ReplyDelete
  8. @nur anis tu la pepatah mengatakan, mulut tempayan dpt ditutup...mulut manusia tak dapat kan..^__^

    ReplyDelete
  9. situasi yg memang sllu terjadi dlm masyarakat kita..
    tambah2 lagi sekarang ni musim org khawin..hehe :)

    ReplyDelete
  10. susahkan..buat apa pun ada je yang tak kena..mulut orng..mana boleh d tutup.. :)

    ReplyDelete
  11. @aTieYusof Family btul tu. Ade2 je yg nk diperkatakan...

    ReplyDelete
  12. @Mimie Najib tutup gune gam gajah boley kot..hik3..=D

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013