Menipu pun ade juga baiknya


Hai alls..

Ntah ape-ape ntah tajuk entry aku tu kan. Hehe.. Korang jangan salah faham lah ye. Aku ni bukan penyokong tegar sikap macam ni, cume aku ade pendapat tentang menipu ni kadang-kadang ade juga baiknya.

Dulu kalo ade orang tanye itu ini aku jawap dengan jujur. Tak kisah la orang tu aku kenal @ tak kenal langsung. Tapi sekarang ni tak macam tu lagi. Semenjak aku ditegur kawan aku. Dia cakap sikap aku yang terlalu jujur tu boleh mengundang bahaya. Mane taknya, kadang-kadang orang tanye aku tinggal kat mane, aku jawap je tanpa fikir baik buruknya. Bila aku fikir balik teguran kawan aku tuh, aku rase memang ade betulnye teguran dia tu. Seandainya kalo orang bertanyekan tempat aku tinggal tu ade niat yang tak baik, tak ke naya aku. Yela, orang tu tanye kat mane tempat tinggal aku, mane la tau kan dia nak rompak ke..

Mak aku selalu pesan, sekarang ni arus pembangunan dah semakin pesat. Jadi zaman sekarang dah tak macam dulu dah. Tak sume orang boleh kite percaye. Lagi-lagi orang yang memang kite tak kenal sape. Kawan yang tegur aku tu pun cakap bende yang same jugak. Diorang cakap, tak salak kalo nak jujur..tapi mesti la bertempat.

Sekarang bila orang tanye bende yang same @ soalan ntah ape-ape aku jawap tipu-tipu..hehehe..



8 comments:

  1. betul-betul!!
    kadang2 rimas dengan jurujual yang beriya-iya menyuruh kita beli barangannya, terpaksa la menipu..=p

    ReplyDelete
  2. kdg2 menipu pun ade baiknye, tp dlm keadaan tetentu jelah,hehehe

    ReplyDelete
  3. OKje pun kadang-kadang tergolong orang yg lurus bendul.... he..he... ingat org semuanya baik!

    ReplyDelete
  4. @Herma Julianny yg tu sudh semestinye main tipu2 ckit..sb diorg tu nak dpt untung lebih mmg nipu je keje diorg..hehehe..

    ReplyDelete
  5. @NORSHAHFEZA HAMSAN betul3...hehehe..tak baik nipu selalu..hehe..

    ReplyDelete
  6. haha.. ya baruk bahaya.. tp bena ya zaman kinek tok xpat x tentu.. huhu

    ReplyDelete
  7. @aisya ny la ya..ssh mowk cyak gilak..gik bala drik empn boley juak nipu kta..pa gk owg ng kta x knl alu..

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013