Nak makan lain, tapi lain pulak yang dimakan


Hai guys...

Sebenarnya tengahari tadi dah aku publishkan entry ni, tapi macam-macam je hal yang perlu disettle tadi. Pasal tu la baru sekarang entry ni dipublishkan.

Sebelum aku nak keluar pegi tapau makanan tengahari aku, aku dah rancang nak makan nasik ayam penyet (menu faveret). Lagipun aku memang dah lapo giler, jadi tu la menu yang boley tolong kenyangkan aku. Dalam masa aku menunggu jam cukup, aku terkejut dengan mesej daripada 'orang tu'. Dia cakap nak jumpa aku. Belum sempat aku balas mesej 'orang tu', 'orang tu' dah terpacak kat depan tempat aku kerja. Haih..macam hantu je..tibe-tibe je muncul. -_-'

Memandangkan 'orang tu' dah terpacak kat tempat aku kerja, so kitorang pun borak-borak. Lagipun lame dah tak jumpe. Tapi perut aku meragam sebab nak mintak makan. Aku tahan je. Yela kan, sebab aku nak jaga hati 'orang tu', jadi terpaksa la postpone sekejap nak makan. Dalam masa aku tahan lapo, tiba-tiba 'orang tu' tanye aku dah makan belom..aku sengih je. Takmo la cakap yang aku tengah lapo siot ni..hehe.. Tak lame pastu 'orang tu' cakap dia nak pegi beli tapau kepci kat aku, memandang kitorang tak dapat keluar makan sama-sama. Mula-mula aku takmo. Bukan ape, aku sebenarnya takmo menyusahkan 'orang tu' & termakan budi 'orang tu'. Lagipun aku orang jenis yang tak suke menyusahkan orang lain & tak suke nak makan budi orang lain.

Bila je dengar aku cakap takmo, terus 'orang tu' cakap belanja untuk kawan je. Mau tak mau, terpaksa la aku terima. Takut digelar sombong. Isk.,aku nak makan lain, tapi lain pulak yang dimakan. Tapi takpe la, makan je la..hehe..=_=

# tak sume bende yang dirancang akan menjadi seperti kehendak kita. Bak kata pepatah, "kita hanya merancang, tapi Tuhan yang menentukan."

4 comments:

  1. takpa, sedap tu kalo orang belanja..=p

    ReplyDelete
  2. @Herma Julianny x keluar dt drik empn ng makanan ya jadik sdp...hehehe

    ReplyDelete
  3. Hubby dengan anak Okje baru je lepas makan nasi ayam penyet kat alamanda hari tu...

    ReplyDelete
  4. @hainom OKje mesti sedap kan nasi ayam peenyet tu..hehe..

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013