Ulser & tergigit bibir


Hai alls...salam 1 Malaysia..

Korang mesti pernah kena ulser kan. Mesti korang tau kan macam mana sakitnya akibat penangan ulser ni. Sekarang ni aku tengah dilanda ulser la ni. Dah 2 hari dah kena ulser ni.

Selalunya kalo aku terkena ulser ni disebabkan aku kurang minum air. Tapi kali ni bukan disebabkan tu. Kali ni aku ulser disebabkan aku tergigit bibir (belah dalam) semasa makan. Sakit giler tau tak. Sampai berair mata aku tahan sakit. Isk..nasib tak parah. Kalo tak mau kebulur aku sebab tak makan minum.

pic from google

Kalo dah terkena ulser ni, selalunya aku minum air soda + eno. Dengan cara ni, ulser dapat hilang dengan cepat. Lagipun aku dah banyak kali cuba, dah hasilnya sangat berkesan. Sebab tu aku berani cakap ulser cepat hilang kalo dah minum air soda + eno. Kalo korang nak cuba, korang bace SINI ye. Selamat Mencuba.

p/s : Orang kate kalo tergigit bibir semasa makan bermakna ade orang tengah mengumpat kita la ye..



12 comments:

  1. kdg2 fara pun selalu tergigit bibir , org ngumpat kite erk

    ReplyDelete
  2. kena ulser lah plg x syokk nak makan bagai nak gosok gigi bagai merana terjerit terpekik lah.hehhe.moga moga dijauhi ulser ulser.hehehe

    ReplyDelete
  3. Memang x menahan kalau kena ulser ni kan..nak cakap pun x best..

    ReplyDelete
  4. @snf btul tu..nak mkn minum sume payah gara2 ulser ni..

    ReplyDelete
  5. @Si Matatajam btul tu kak M..rase sakit2 je kalo dibawak cakap2..

    ReplyDelete
  6. Mesti pedih time nak makan kan
    Cik Que....
    klu akak, guna Bonjela..beli kt pharmacy... moga cepat sembuh ya..:)

    ReplyDelete
  7. @aTieYusof Family btul tu kak..pedih sangat kalo time nak makan..

    ReplyDelete
  8. Ha'a cik que pernah buat entri pasal petua ulser tu....

    ReplyDelete
  9. aduhai.. camne lak boleh tergigit bibir tu... take care ya lain kali...

    ReplyDelete
  10. @Mia Liana hihi..ye kak mia..pasni take care lagi..takmo tergigit bibir lagi dh..hihi.=D

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013