Depan baik, belakang macam beruk


Hai sume.....salam 1 Malaysia..

Rasanya dah lama dah aku tak buat entry. Lepas je aku buat entry yang ni aku memang sangat sibuk memanjang. Jadi nak jenguk-jenguk blog memang payah sebab takde masa. Tapi sekarang aku dah tak sibuk sangat lagi dah.

Sepanjang kesibukan aku melanda, macam-macam je perkara yang berlaku. Salah satunya perkara yang berlaku tu moto aku "dijahanamkan" oleh seseorang yang kononnya depan aku tunjuk baik, tapi belakang aku sebijik macam beruk yang baru dilepaskan dalam hutan. Dah pulak tu orang tu kerja sekuriti. Sepatutnya sekuriti tolong tengokan harta benda kita kat tempat awam, tapi dia pulak tolong jahanamkan harta benda orang pulak. Sekuriti ke ape tu? Macam taik je..

Nak cakap aku ade buat salah ngan dia, takde pulak. Sebab aku tak rapat sangat pun dengan dia. Kalo nak cakap dia iri hati ngan aku, aku tak tau pulak benda ape yang dia irikan sangat ngan aku. Tak sangka jugak aku ade manusia macam ni dalam dunia ni. Kita baik ngan dia, pastu dia pulak buat perangai beruk dia kat kita.

google pic

p/s : aku sememangnya bersabar~








16 comments:

  1. Macam lama sgt tak tgk Cik Que...
    ermm sabar je byk2 ya.. org dengki ni perangai mmg pelik..tak suka tgk org lain senang..jeles kt cik que kot??
    sabarr ya dik!

    ReplyDelete
  2. @aTieYusof Family :) rasa2 mcm tu kot..tapi tak tau pulak cik Que ape yg dia jeleskan kt cik Que ni..huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Apa dipolahnya ngan moto ktk ya kak?

    ReplyDelete
  4. @Isabel Diaz di kaco ny dak timing moto ngan angin..brek dikaco ny juak..ne ndak akk x sakit ati..

    ReplyDelete
  5. Betul..dah lama tak tengok cik que update.. Apalah orang macam itu..haish..susah betul nak cakap dengan orang macam tu. Betul, sabar je lah ye. Rasa nak grrrr....gigit2 je.

    ReplyDelete
  6. @Nurul Aini tu la..nak ckp mmg ssh..apelagi kalo x ckp lagi la ssh..huhu..

    ReplyDelete
  7. nang byk org camya nektok.
    nama jak kawan tp mcm kitak ya la juak d polah ny org.

    ReplyDelete
  8. @michelle De hunny ny la ya..ssh mowk jmpa kwn bna2 ikhlas ngan kta..

    ReplyDelete
  9. Apa yang dia buat Cik Que? so boleh pakai lagi tak moto tu?
    Tak pe cik Que ... adalah balasannya nanti tu

    ReplyDelete
  10. orang tu jahanamkan macam mana tu..? teruk ke moto lia..?

    hanya Allah yang akan membalas perbuatan yang dia lakukan kat alia...

    ReplyDelete
  11. keypad lock nak orang kedakya... i do hate backstabber the most....

    ReplyDelete
  12. @hainom OKje dia usik2 moto cik Que..cik Que tak tahu apa yg dia dengkikan sangat sampai nak usik2 brg cik Que..

    btul tu kak okje, mmg org mcm tu mmg akn dpt blsn nanti..

    ReplyDelete
  13. @miz ruha em..jahanam maksud lia tu dia cube rosakkan moto lia kak..lebih kurang gitu lah..kdg2 tu dia adjust brek moto lia..kalo lia jenis yg tak peka mmg silap hari bulan lia eksiden gara2 kerja dia..huhuhu..T_T

    ReplyDelete
  14. @Momo aish..sama la kita 2 eh..kmk ng sa bencik alu ngn owg cm tok..tikam dari blakng..dpn bkn main bait gk ya, blkng bna2 lu jk nikam..ssh ada owg cm tok mun tiap2 hari ngga muka ny ya..

    ReplyDelete
  15. geram je dgr kalau orng rosakkan harta kita..sabar ye lia..dgaan tu..

    ReplyDelete
  16. @Mimie Najib ye kak...lia mmg bnykkn bsbr dgn org cm tu..huhu..

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013