Belajar melalui I LOVE YOU


Hai alls..

I must be crazy now
Maybe i dream too much
But when i think of you
I long to feel your touch

To whisper in your ear
Words that are old as time
Words only you would hear
If only you were mine

I wish could go back to the very first day i saw you
Should've made my move when you looked in my eyes
Cause by now i know that you'd feel the way that i do
And i'd whisper these words as you'd lie here by my side

I LOVE YOU, please say YOU LOVE ME TOO
These three words, they could change our lives forever
And i promise you that we will always be together
Till the end of time

So today, i finally find the courage deep inside
Just to walk night up to your door
But my body can't move when i finally get to it
Just like a thousand times before

Then without a word he handed me this letter
Read i hope this finds the way into your heart, it said
I LOVE YOU, please say YOU LOVE ME TOO
These three words, they could change our lives forever
And i promise you that we will always be together
Till the end of time


Sebenarnya yang aku taip ni merupakan sebuah lirik lagu. Lagu ni memang aku minat bagai nak gila sebab penyanyi ni memiliki suara yang sangat lantang. Alangkah bestnye kalo aku dapat nyanyi macam suara dia. Tapi apakan daya, suaraku sangat merdu untuk mendendangkan lagu sehinggakan menyebabkan hujan petir..haha..

Sebenarnya dari dulu aku dah punyai tabiat tulis lirik lagu omputeh especially kalo lagu tu aku suka dengar. Kiranya macam hobi la jugak. Dulu waktu takde komputer bagai, aku dengar lagu kat hp @ radio je. Kadang-kadang tu rakam lagu guna perakam suara kat hp semata-mata nak ambil lagu yang diinginkan. Hehe..macam kelakar pulak bila diingat balik. Sebenarnya, tu merupakan salah 1 cara untuk aku belajar bahasa omputeh. Bagi aku memang sangat berkesan untuk aku belajar bahasa omputeh ni. Sebab tu la aku amalkan sampai sekarang cara cenggini. Tapi takde la terer mana pun. Kalo setakat berspeaking yes no tu  kira ok la..hikhik..>.<

Aku rasa lain orang lain jugak cara belajar bahasa omputeh ni. Ade yang ngadap newspaper omputeh hari-hari. Yang tak faham pun mungkin akan faham jugak. Tu pun kalo ade usaha tekad untuk belajar. Sekarang ni, aku pun cuba-cuba untuk baca newspaper omputeh..walaupun kadang-kadang ade blur sikit..hihihi..tapi takpe la kan, mungkin dengan cara macam tu lama-lama boleh jadi pandai daripada tak belajar apa-apa kan..

Dulu, aku memang tersangat la tak suka nonton citer-citer omputeh. Tapi ada 1 masa tu, aku ubah pendirian aku. Daripada tak suka nonton, boleh pulak aku jadi suka. Sebabnya, aku rasa mungkin dengan cara nonton citer-citer omputeh, mungkin boleh membantu sedikit sebanyak untuk belajar kemahiran berspeaking.

:: Teringat zaman sekolah rendah dulu, "Teacher, may i passed away..?" hahahaha.. =D



10 comments:

  1. pengajaran dari kehidupan ni banyak membantu mendewasakan kite :D

    ReplyDelete
  2. @syuk shusuke btul tu..sebab tu setiap hari kita mungkin mempelajari sstu yg baru..=)

    ReplyDelete
  3. Kamek sik minat bab tulis2 towk.. Kamek just minat carik and hafal lirik2 nya.. Hihi..

    ReplyDelete
  4. macam kakak naz. dia pun suka dok salin lagu yang dia minat.. x tahu kenape.. dari dulu...heheh :)

    ReplyDelete
  5. @Isabel Diaz hihi..mst bnyk lagu nok dihafal ny tok nk..

    ReplyDelete
  6. @PILOT LOVER hehe..bgi sye, salin lagu ni boleh dikatakan bagi kepuasan.. =)

    ReplyDelete
  7. yes! salah satu cara jugak nk belajar ckp omputeh ni. hihi. sha pon guna cara ni. sambil nyanyi2, sambil fhm mksud :D

    ReplyDelete
  8. @sha (chirp chirp) sngt berkesan kalo nk bljr speaking kn.. =)

    ReplyDelete
  9. hye deng!
    adohhh kenak lama sik update?
    hehehe mcm kmk selalu jak update blog :D

    mcm tauk jak lagu tok tp ingat2 sik tauk juak.ehhh..

    selamat menjalani ibadah puasa deng.

    ReplyDelete
  10. @michelle De hunny penyakit pelik dtg tok deng, ya la lmak x update blog..hehehe..

    ReplyDelete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013