orang tua main pondok-pondok


Hai alls..salam 1 Malaysia..

Amacam tajuk? Ada bangang sikit tak..hahaha..

Bukak je blog terus berangan kejap...eh, rupanya blog aku tak ubah macam rumah yang dah tak berpenghuni je. Ye la, lama sangat terabai..kadang-kadang ada jugak terfikir nak deleted blog, tapi rasa tak sampai hati pulak. Sebabnya, aku takmo nak berpatah balik lepas aku dah berbuat sesuatu. Nak biar macam tu je pun rasanya macam tak sanggup. Kesimpulannya, aku akan teruskan jugak..

Yang tu mukadimah je, sebenarnya nak citer pasal apa yang aku fikirkan dari tadi. Ok, straight to the point. Petang tadi (lepas orang buka pose) aku lepak-lepak la kejap ngan pakwe aku kat mall. Sambil duduk-duduk kat bangku, sambil tu makan aiskrim. Sambil tu jugak dok peratikan orang lalu lalang depan kami dua. Sambil tu jugak borak-borak kosong. Tak jauh dari tempat kami dua duduk tu ada la 1 pondok pak guard dengan pak guard sekali. Emm..pondok. Nak cakap pondok tapi tak pulak serupa macam pondok. Aku rasa reban ayam lagi ok dari pondok tu. Bila aku fikir-fikir, macam mana pak guard nak duduk dalam tempat macam tu. Lagipun tempat tu memang tempat kerja dia. Misalnya kalo hujan turun, sudah semestinya pak guard tu tak dapat berteduh kat sana. Apatah kalo hari panas. Kesian pulak aku tengok pak guard tu.

Terlalu mengejar keuntungan, kebajikan pekerja diorang boleh main cincai-cincai je. Kata orang, kalo nak bisnes maju, kena la ambik berat kebajikan pekerja.

 

 

 ~Selamat Berpuasa~


6 comments:

  1. siannya pak guard tu.. tak dapat bayangkan..

    ReplyDelete
  2. @syuk shusuke sb majikan pak guard tu "mungkin" terlalu mengejar keuntungan dia punya bisnes..huhu..

    ReplyDelete
  3. kesian dia main pondok2.. kalau agak kita kat tempat dia erm tak taulah jadi pe kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..rsa2nya mmg dh lama berhenti..

      Delete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013