Sakitnya hati


Hai..salam 1 Malaysia..

Hari ni jenjalan ngan mak. Saja jenjalan jugak memandangkan tak selalu sangat bawak mak jenjalan time aku cuti camni. Jenjalan tu sambil beli bahan nak buat kek. Erk...orang lain sebok buat kek raya, kitorang pun menyebok jugak..hehe..takpe nye tu..tumpang abang aku beraya katakan..hikhik..

Ade 1 cerita yang sememangnya aku nak kongsi-kongsi kan kat sini, waktu kitorang sampai je kat 1 mall, ade la sorang minah ni..Minah jaga kaunter barang. Aku tak tau la, minah ni tengah kerja ataupun tidur kat kaunter tu. Dengan secara sengajanya aku hentak sedikit meja kaunter tu..pastu minah tu terkejut beruk..pastu muka pun "hitam-hitam" je bila tengok aku. Bagi nombor, pastu simpan barang. Simpan barang pun muka masam-masam. Ntah pa pa la minah macam ni.

Lepas kitorang simpan barang, kitorang pun masuk la bahagian supermarket..Nak beli barang katakan..jadi tak sah kalo tak jeling-jeling barang lain..hehe..Abis je 1 supermarket tu kitorang belek-belek..barang pun dah dibayar kitorang pun pergi la kat kaunter simpan barang tu balik sebab nak ambik barang yang disimpan tadi. Waktu kitorang kat kaunter tu, minah tadi jugak buat perkara yang sama macam kitorang mula-mula sampai. Aku ketuk sikit meja tu, pastu minah tu cepat-cepat bangun dengan muka nya yang semakin "hitam-hitam" tu. Ade ke patut dia baling nombor yang aku bagi tu! Ish..dah melampau pulak minah ni. Rasa nak maki-maki je aku tengok perangai minah tu. Sebijik ah macam beruk datang bulan..Nak marahkan orang suka hati mak bapak dia..Tapi aku sabarkan hati jugak waktu tu. Kalaulah barang yang kitorang simpan tadi dia buat macam tu, memang hilang kerja minah tu aku kerjakan. Huh..

Aku tak kisah la kalo dia nak tidur @ curi tulang..tapi kalo dah sampai barang dia baling tu yang buat aku naik angin 1 badan. Sempat jugak aku sindir dia sebelum berlalu dari kaunter tu.. "Kalo rasa takmo kerja, jangan kerja..."



# "hitam-hitam" tu gelaran orang cina kat orang yang tengah marah..hehe..



6 comments:

  1. Ada jugak ek camtuh . Maybe letih kot . But tak boleh ler buat camtuh . Keje tetap keje . Kalo nak tido time keje baik tak yah keje .

    ReplyDelete
    Replies
    1. manusia ni mcm2 ada..mcm2 pulak ragam..macam astro pulak..hehe..

      Delete
  2. Tu lah org sllu kata sis..klu rasa tak boleh kerja dgn situasi yg berhadapan dgn org ramai baik tak payah kerja...kerja mcm tu kena sllu senyum & ramah.. ..
    jgn marah2 tau, puasa ni dik..hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu kak,.kerja berhadapan dgn costumer ni mst ramah & bnyk senyum..

      ^__^

      Delete
  3. Sabar cik que...hehe...okje ni pandai je tenangkan org kalau sendiri kena harus cenggitu jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak...sabar tu separuh drpda iman..tpi kalo x mampu bersabar, apa boleh buat lagi dah..hehehe..=D

      Delete

Hai korang..

Terima kasih banyak-banyak sebab sudi komen entri ni..

Lepas ni saya akan terjah blog anda pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Milik Peribadi Alialia/2012-2013